ny familjemedlem

Igår onsdag fick vi en ny familjemedlem. En vit nymfparakit som är så underbar! :D Vi kan inte köpa en hund och katter finns det gott om här i Jordbro, så det fick bli en fågel. Ännu har vi inte kommit fram till ett namn men det kommer.

Vid matbordet idag satt vi och pratade om namn. Vi sa en massa möjliga olika konstiga namn men kom inte fram till något. Pappa kom med förslaget att vi kanske kan ta något baklänges och se om det blev fint. De kämpade på med att komma på hur man sa olika saker baklänges medan jag bara sa de rakt ut. De har upptäckt en ny sak om mig, jag är en naturbegåvning på att säga saker baklänges. Eller nej, jag är GRYM på det! Haha. Tänk att man aldrig lärt känna en människa fullständigt.

Solen sken helt underbart idag. Drog fram alla vårkläder med Sofia och njöt av solen. Hade tänkt inviga vårjackan imorn, men nej det nöjet kan jag inte alls få. Det kommer mycket möjligt bli snö imorgon...igen.

Kommentarer
Postat av: Fio

Ohh...härligt med en ny familjemedlem :D

2009-04-02 @ 21:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0