grejen med asiater

Inget illa menat, men vart kommer alla dessa asiater ifrån. De bara kommer från...ingenstans. Det är som att leva i en skräckfilm som bara fortsätter och fortsätter! Sofia och jag hade häromdan en mycket intressant diskussion om just asiater. Varför ser de ut som de gör?

Sofia: Jag vet! När asiatbarn föds så kommer en elak elak man och draaar deras ögon åt sidorna. Därför ser deras ögon ut som de gör!
Förnuftiga jag: Jo menvisst. En man går runt och gör så med aaallaaa barnen! Låter ju jätte logiskt! Det har säkert något med naturen att göra. De har typ anpassat sig efter något.

Timmar senare...

Varför har asiater sneda ögon?
Kineser, japaner och andra mongoliska folkslag har ett hudveck, som delvis täcker ögonlocket och innersta ögonvrån. Hudvecket, som gör att ögonen ser sneda ut, är ett fettlager som troligen härrör från tiden då de mongoliska folkens förfäder bodde i iskalla arktiska områden. Fettet är ett isolerande lager, som skyddade ögonen mot kylan. Samtidigt gör vecket ögonen smalare och skyddar till viss del mot de bländande reflexerna från snö och is.

OKEJDÅ! du hade lite rätt -_-
men jag KUNDE ha haft rätt, ja?


-_-'

Kommentarer
Postat av: sofia

rub my nose in it, gör det. GÖR DET!



haha, alltså. detta är ett bevis på att vi börjar brista på konversationsfronten.



:*

2009-03-06 @ 17:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0