högskolan

Nu har ett nytt kapitel i mitt liv börjat. Jag börjar bli vuxen på riktigt.

Jag har;
· nytt jobb
· börjat på högskolan
· redan hunnit byta skola
· snart fyllt 18 (min födelsedag närmar sig)
· börjat ta mer ansvar
· snart vant mig vid det fattiga stundetlivet

Att åka till Södertälje var inte min grej. Plus så tyckte jag inte om folket där. Till en början verkade alla lika vilsna som jag och lika desperata att hitta någon att vara med snabbt. Det är nu bevisat att tjejerna är lika dryga och omogna på högskolan som på högstadiet. Så var det i Södertälje iallafall. Lyckas man inte hitta ett gäng att hänga med efter de 10 första minuterna youre screwed! Jag slutade upp hos ett gäng killar som till sist började prata bilar och då önskade jag mig bara bort därifrån. Och ja, allt detta kom jag fram till efter en och en halv dag på KTH i Södertälje.

Haninge känns mycket bättre. Kan bero på att det ligger på hemmaplan och för att jag hade turen att hamna i samma klass som en kompis. Men INNAN jag insett det hade jag redan tagit kontakt med ett x antal andra människor. Mycket trevliga människor dessutom. Tummen upp för KTH i Haninge!

Alla ändringar som jag babblat om är påväg att komma till verk. Jag måste bara vänja mig vid det nya livet och allt ansvar. Detta är första gången jag sitter vid datorn sen jag började skolan...typ.


En del har tusen skäl till varför de inte kan göra vad de vill göra,
när allt de behöver är ett enda skäl till varför de kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0