viktiga beslut har tagits

Det har från min sida sagts att skolan går hyffsat men bläcket säger något annat. I fredags fick jag en kallelse till studievägledaren.
Jag har inte klarat kontrollskrivningar, inte tentor men jag är en höjdare på att skriva labrapporter. Tyvärr kommer det inte att räcka för att klara av basåret. Matten har alltid och kommer alltid att vara min sweetheart men fysiken och kemin, de kommer aldrig att få en plats i mitt hjärta. Det har nu funderats, disskuterats och visualiserats om hur min framtid kan se ut. Vad som kommer bli av mig och min framtid. Så för första gången kommer jag att ge upp något stort...eller nej jag ser det inte som att ge upp, jag bara möblerar om i min tillvaro lite. Basåret var inget för mig, och det här året var faktiskt ett fundera-på-vad-jag-ska-och-vill-göra-år. Och det har jag gjort. Jag kommer inte tillbaka efter jul, istället ska jag söka till så många kurser jag bara kan. Om jag så måste betalar jag för en kurs så jag kan plugga under våren. Jag tänker inte sitta hemma och rulla tummarna i 6 månader! Sen till hösten ska jag söka till socionom och eventuellt till journalistik. Det är min plan, min dröm och jag ska fanimej lyckas den här gången!



(Kommer sakna alla sjuka timmar med konstiga lärare och knasiga formler)
 

Kommentarer
Postat av: Mailin

Du fixar det där Nadja! Det vet jag att du gör



Kramar

2009-12-09 @ 16:47:48
URL: http://malinshemliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0