än rinner det nerför

Nu har det hänt. Det som vi alla visste skulle hända, men inte så snart.
Vi fick alla ett sms från Isa imorse, jag fick det precis innan jag skulle hemifrån, där det stod att hennes mamma dött. Det skedde igår kväll (på Angies födelsedag) och både Isa och hennes pappa var vid hennes sida. Jag va först i total chock och sen bröt jag bara ihop och sjönk ner på golvet. Jag fattar det fortfarande inte, fattar inte att en människa som var så älskad kan bli tagen från oss.
Angie, det finns så mkt som jag vill säga till dig och dina syskon men jag vet inte hur jag ska säga det. Jag som alltid vart så bra på att prata, men just nu kan jag inte få ur mig nåt vettigt. Betyder verkligen ord så mycket för människor vid de svåraste tiderna?

Dagen har jag spenderat på Maria Regina vilohem med släkt och vänner till Maria Teresa. Det kom och gick folk hela tiden under dagen och som mest folk var det under mässan. Prästen som var där sa så fina saker, saker som man vet är sant men som man bara vägrar inse. Det som fick alla att känna sig så mycket bättre tror jag är att hon var förberedd på vad som väntade henne. Hon visste att hon skulle dö och hon hann förbereda både sig själv och sin familj. Allt som prästen sa har verkligen fastnat i mitt huvud. Att världen är en grym plats, men har man bara tillit gentemot Gud både under dom goda som dom svåra stunderna så överlever man, eller klarar sig iaf.

Jag känner mig så tom på känslor just nu men jag vet att det är nu som jag är som mest fylld av känslor. Jag har öppnat mig mer än vanligt för folk dom senaste dagarna och riskerar att bli djupt sårad. Jag kan inte säga att jag inte bryr mig och att jag klarar mig alldeles utmärkt, för jag vet inte längre om det är möjligt. Och utan er mina älskade skulle möjligt inte ens existera i min värld

Miguel, Maria-Isabelth & Maria-Angela jag finns där för er, idag, imorgon och om tio år. Glöm inte det.
R.I.P Maria-Teresa 1955-2008

Kommentarer
Postat av: kaajssa

Vila i frid

Vi finns här för dig Najda. Om det är något är det bara att du ringer så kommer jag på en gång. Jag kanske inte är så bra på att ge råd, men jag lyssnar gärna. Glöm inte det!


Puss&kram

2008-03-13 @ 07:52:03
URL: http://ajsela.blogg.se
Postat av: Nadja

tack kajsa, det värmer. jag glömmer inte kram

2008-03-13 @ 13:25:15
URL: http://gadjet.blogg.se
Postat av: sofia

dom säger att det finns en mening med allting.
jag kan då inte förstå vad det finns för mening
med att en familj ska förlora sin mor.

må hon vila i frid.

im here for you.
fast det vet du redan.

kram

2008-03-13 @ 14:36:10
URL: http://grain.blogg.se
Postat av: Sanna

Älskade vän, livet har sin mening men det finns aldrig något konkret svar på varför det blir som det blir, det är bara som det är. Jag känner med dig, jag har varit där så många gånger, Du ska veta att du inte står ensam, jag och så många till finns där för dig och vi kommer att finnas där hela livet ut. Älskar dig mer än vad ord kan beskriva

en tyst minut för Maria-Teresa
vila i frid

2008-03-13 @ 16:22:00
URL: http://feedmeimhungry.blogg.se
Postat av: Cattii

Jag är inte bra på att uttrycka mig med ord, men som alla sagt, att det som händer har sin mening, även om det verkar omöjligt att hitta den.
Men du har mig, alltid, vad du än behöver finns jag för dig.Love.

Rest in Peace Maria Teresa..

2008-03-14 @ 16:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0