det regnar ju blött

Är egentligen för trött för det här tror jag. Klockan är läggdags:bigtimes!

Dagens outfit: Röda shorts, linne, skärp och sandaler.
(Det finns en anledning till allt)

Lektionerna har nu börjat och den första va med von Schmalis. Har glömt hur långsamt lektionerna egentligen går.
Pannkakor till lunch efter det. Jag va stark nog att säga nej efter sisådär nåra sex pannkakor, starkt av mig ju! Det är nu man ska säga, bra där Nadja! Jag menar hur ofta får man egentligen höra "nä, nu orkar jag inte mer" från mig och att jag verkligen lämnar ifrån mig besticken och lämnar ifrån mig tallriken efter? Inte ofta kan jag säga.

Tågade iväg till tåget med Sofia efter lunch. Tog tåget in till staden där en heldag med Vivi väntade. Träffade på Nina-Fina som var där med klassen och dom nya ettorna. Så fick man hälsa på nån Viktor som såg lite sisådär vettskrämd ut :P
När Vivi äntligen kom, efter ca 30 min! väntan så gick vi raka vägen till Max, käkade och drog sen vidare.
Vår dag såg ungefär ut såhär sen:

- gå vilse på väg till slussen
- T-banan till Rådmansgatan
- komma fram, Donken-piss, vända tillbaka
- T-banan till Fridhemmsplan
- komma hela vägen till Rålis och sen vända tillbaka pga regn
- vänta på bussen, gå därifrån och sen springa tillbaka
- T-banan till Hötorget med Vero
- kort shopping runda och sist fika på Bolero


Nu kommer anledningen till varför jag skrev upp dagens outfit, vilket jag i normala fall aldrig gör.
Jag hade haft tur med vädret i stort sett hela dan. Rålis regnet var ju bara lite duggregn, men på väg till fiket så kom det på riktigt. Det var som att ta en dusch för en vecka. Genomblöt blev jag och fötterna vart ju offer direkt. Det var bara en såndär onödig grej som jag var tvungen att ta med. Så med turen som jag har haft den senaste tiden så lär jag antagligen bli sjukare än vad jag redan är.

Nu börjar allt snurra, jag behöver sömn. Puss och adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0