Att man jämt ger sig ut på samma resa

Del II

Måndagen har närmat sig sitt slut. En dag närmre till helgen.
Skoldagen var inte helt slut när jag skrev sist. Vi hade ensemble sen, två och en halv helt vrickade timmar kan jag säga. Den började lika segt som allt annat men tog en helt annan vändning efter första rasten. Det var som om alla hade gått och tagit ett lyckopiller eller nåt. Alla kom in med en helt annan energi. Sofia, Nathalie och jag sjöng som vi aldrig gjort förr, Nikola ville börja strippa och ja mer behöver man nog inte berätta hah. Eller jo, jag klämmde mitt finger på ett stativ buhu :(

Ledarträff i kyrkan igen. Samma sak all over again. En runda om det senaste, snack om en massa datum (som alla ändå till slut glömmer bort) och en Plopp till alla :) Johanna berättade om sin kväll med fransmannen på msn också. Jag måste erkänna och svälja min stolthet, avis som bara den blev jag. Men vem skulle inte bli det om man fick chansen att snacka med en riktig charmig och HET fransman. Aja, det finns andra saker att bekymmra sig om ändå. VIKTIGARE saker!

Allt snack om fransmannen fick mig att inse att jag saknar Taizé. Jag saknar alla trevliga människorna, tiden som man fick för sig själv, chokladen och bagutterna till frukost. Jag saknar till och med dom skitiga toaletterna hehe. Hoppas bara att det inte kommer att bli som i sommras när jag blev helt nere och inte alls mig själv. Men det är ju ändå annorlunda nu. Nu vet jag att jag har mina kompisar vid min sida. Det allra viktigaste dåra är att jag har min familj på ett enda ställe. Alla tillsammans på riktigt nu. Nu är det en ny början för mig...ännu en gång samma resa.

Kommentarer
Postat av: Hanna

det är väldigt mycket text bara,gör det jobbigt att läsa allt.. försökte läsa men gav upp!

2007-12-18 @ 17:16:42
URL: http://hannnies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0